Dimensiunea științifică a artei: Florica Prevenda –  Temele pe care le abordez reflctă realitatea prezentă. ep. 2
11 May 2021
ȘTIINȚA 360 – COVID, O PANDEMIE ÎN DESFĂȘURARE
11 May 2021

Pastila antistres – Despre depresie și exercițiile fizice

 

Vorbind despre depresie – aceasta, te afectează uneori – mai mult… mai puțin în funcție de modul tău de a fi, de povestea ta, de reziliența ta. E important să ști că există soluții de care să te agăți când această se apropie. E important să ceri ajutor – de fapt cel mai important demers este strigătul de ajutor.

Simptomele din depresie sunt răspândite în diverse domenii ale funcționării printre care îți enumăr acum câteva….

….

Exercițiile fizice pot fi o oportunitate de a crește contactul cu alte persoane, mai ales dacă depresia a dus la scăderea conexiunii cu ceilalți. Mulți oameni consideră că pot respecta planul lor de exerciții fizice dacă lucrează cu un prieten care are obiective similare. Îndrăznește!

O zi frumoasă îți doresc! Cu bine!

Roxana Alexandra POPA

Psiholog clinician & Psihoterapeut

https://authenticmind.ro/

*Această postare are doar scop informativ. Nu înlocuiește sfatul, diagnosticul sau tratamentul profesional sau psihologic. Contactați întotdeauna furnizorul dvs. de servicii de sănătate calificat înainte de a implementa orice nouă tehnică de dezvoltare personală sau de intervenție de sănătate. 

Bibliografie și studiile citate:

Babyak, MA, Blumenthal, JA, Herman, S., Khatri, P., Doraiswamy, PM, Moore, KA, Craighead, WE, Baldewicz, TT și Krishnan, KR (2000). Tratamentul exercițiului pentru depresia majoră: menținerea beneficiului terapeutic la 10 luni. Medicina psihosomatică, vol. 62. p. 633-638.

https://journals.lww.com/psychosomaticmedicine/Abstract/2000/09000/Exercise_Treatment_for_Major_Depression_.6.aspx

Blumenthal, JA, Babyak, MA, Moore, KA, Craighead, WE, Herman, S., Khatri, P., Waugh, R., Napolitano, MA, Forman, LM, Appelbaum, M., Doraiswamy, PM și Krishnan , KR (1999). Efectele antrenamentului la exerciții fizice asupra pacienților vârstnici cu depresie majoră. Arhivele Medicinii Interne, vol. 159 p. 2349-2356.

https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/article-abstract/485159

North, TC, P. McCullagh și ZV Tran. (1990). Efectul exercițiului asupra depresiei. Exerciții și științe sportive Recenzii Vol. 18 p. 379-415.

https://psycnet.apa.org/record/2008-03723-017

Hays, KF (1999).Rezolvarea acesteia: utilizarea exercițiului în psihoterapie.Washington, DC: APA.

Hays, K. F. (1999). Working it Out: Using Exercise in Psychotherapy. Washington, DC: APA.

https://psycnet.apa.org/record/1999-02984-000

Hays, KF (2002). Mutați-vă corpul, tonificați-vă starea de spirit Oakland, CA: New Harbinger.

Hays, K. F. (2002). Move your body, tone your mood. Oakland, CA: New Harbinger.

https://www.amazon.com/Move-Your-Body-Tone-Mood/dp/B005ZOFWZY

Johnsgard, KW (2004). Cucerirea depresiei și anxietății prin exerciții fizice. New York: Prometeu.

Johnsgard, K. W. (2004). Conquering Depression and Anxiety Through Exercise. New York: Prometheus.

https://www.amazon.com/Conquering-Depression-Anxiety-Through-Exercise/dp/1591021928

Leith, LM (1998). Exercitarea drumului către o sănătate mintală mai bună. Morgantown, WV: Tehnologia informației de fitness.

Leith, L. M. (1998). Exercising your way to better mental health. Morgantown, WV: Fitness Information Technology.