Eveniment pozneț pentru copii în expoziția C`Arte și Cultură națională. Cele Mai Frumoase Cărți din România (2012 – 2016)
26 January 2017
CONIL Fest, Festivalul Integrării, Ediția a- XIV -a
26 January 2017

“Transfigurari ale tacerii” la Barlad

Letiţia Oprişan vede în pictură suprema sa libertate. Imaginatia ei, astăzi neconstrânsă de nimic se constată a fi limitată doar de suprafaţa pânzei, pe care artista din această cauză, în perioada din urmă o caută să fie cu insistenţă din ce în ce mai mare, semnele picturale căpătând şi ele amploare, redimensionându-se direct proporţional cu mărimea pânzei.

Dincolo de imaginaţie simţim vehemenţa cu care artista vorbeşte pictural, impetuozitatea manifestării găsindu-se corelată cu desfăşurarea pe suprafeţe generoase.

Aşadar, pictura Letiţiei Oprişan este imaginativă şi vehementă. În plus, spontan-exuberantă. O spontaneitate pre-gândită de artistă dar care include în sine mesaje care au mai fost vehiculate în istoria artei. Căci, Letiţia Oprişan nu pictează ca şi cum nimeni înaintea ei n-a mai pictat dar pictează crezând cu sinceritate în actul creaţiei autentice şi având rezultate în acest sens. Aşadar, artista poate face abstracţie de orice stil, fiinţa ei este capabilă de gesturi picturale a căror intimitate îi defineşte maniera personală, unică de lucru.

Dincolo de forme şi semne se află culoarea. În afara negrului profund şi a albului care limpezeşte, roşul, galbenul şi albastrul se ciocnesc fie pe pânză, se întrepătrund pe paletă sau se suprapun în concentraţii foarte diferite ca urmare a gesturilor descătuşate ale pictoriţei.

dr. Roxana Păsculescu, critic de artă