credit foto Stefan Meller - Pixabay
rubrică EuranetPlus
autor Luana Pleșea
Criza COVID-19 a scos în evidență inegalități grave în UE în ceea ce privește accesul la educație. Deputaţii europeni au cerut, printr-o rezoluţie recent adoptată, ca eliminarea decalajului digital în educație să devină o prioritate, în condiţiile în care accesul la educaţia şcolară a devenit extrem de dificil pentru foarte mulţi copii. Practic, spun aceştia, în perioada pandemiei, 32% dintre elevi nu au avut acces la educație în unele state membre timp de mai multe luni. Nici la nivel mondial situaţia nu arată mai bine. Potrivit UNESCO, chiar și în țările cele mai dezvoltate din lume, în timpul primului val de COVID-19, accesul la educația digitală a fost de aproximativ 90%, ceea ce înseamnă că 10% dintre elevi au fost lăsați în urmă. Iar în ceea ce priveşte țările cu venituri reduse, mai puțin de 25% dintre acestea au oferit o formă de învățare la distanță.