Curtea Veche Publishing lansează prima revista de dezvoltare personală a unei edituri, carticheie.ro
11 Februarie 2020, 12:59
Prima editură românească ce a avut curajul de a paria pe cărțile de dezvoltare personală, Curtea Veche Publishing, lansează astăzi o revistă online dedicată cărților ce pot schimba vieți, carticheie.ro, un ghid necesar cititorului modern. Timp de 22 de ani, cărțile editurii au fost un sprijin real pentru o continuă evoluție într-o societate în tranziție, au dat acces la cunoștințe de psihologie practică și au dus la formarea de generații întregi de oameni de afaceri.
Barna Némethi, CEO-ul editurii, explică de unde a apărut nevoia
unei reviste și de ce tot mai mulți români citesc cărți de dezvoltare
personală: „își dau seama că au de-a
face cu tot felul de situații și probleme la care nu au neapărat un răspuns, nu
au citit despre asta, este un gol din orice fel de motiv și o carte le poate
oferi un răspuns concentrat, gândit, arhivat despre problema respectivă. Aici
intervine rolul nostru de a le oferi cititorilor un ghid despre aceste cărți -
unde să le găsească, care pentru ce este utilă. Am venit cu ideea unei reviste
care să facă această trecere între situația-problemă găsită de cititor și
cartea care ar putea să ofere un răspuns.”
Revista online carticheie.ro va fi coordonată de Mara Răducanu, o jurnalistă cu peste
15 ani de experiență (Jurnalul Național, Adevărul, Evenimentul Zilei, Cotidianul,
Smart FM).
Numele revistei pleacă de
la prima și cea mai cunoscută colecție de cărți a editurii, o serie care a
revoluționat piața editorială românească în 1998 și care, aflată acum la cel de
al 202-lea titlu, este la fel de vândută și apreciată, incluzând numeroase
bestselleruri. „Când am luat decizia să înființăm editura și să publicăm prima
carte (Secretele succesului de Dale Carnegie), am înființat și colecția Cărți
Cheie, care s-a dovedit în timp una dintre cele mai importante și citite colecții
de nonficțiune din România”, declară Irén Arsene Máté, manager general
și fondator al editurii.
„Cartea potrivită citită
la momentul potrivit poate schimba destine. Aceste cărți au inspirat profesori,
oameni de afaceri, tineri, cupluri – o întreagă societate care își căuta drumul
după schimbările majore ale anilor 90. Toți aveam nevoie de cărți, toți treceam
prin transformări majore, trebuia să ne inspirăm de undeva și să înțelegem ce
întâmplă cu noi în democrație. Aceste cărți știm că au fost cărțile potrivite
pentru mulți dintre noi”, completează Irén Arsene Máté.
Pe site deja
puteți găsi articole pornind de la cărți fundamentale de dezvoltare personală, de la cele ce țin de „psihologia
biroului” - cum să vorbești în public, ce faci dacă ai un șef sau colegi
dificili, cum să conduci o echipă, cum să îți crești eficiența în vânzări prin
relațiile pe care le creezi – până la cele cu teme de self-care și sănătate,
legătura dintre trup, minte și suflet. Multe articole pornesc de la cărți de
parenting, cărți pentru a-ți înțelege emoțiile, comunicarea în cuplu, limbajul
copiilor. Cărțile de educație financiară sunt și ele un pilon important ce va
fi pus în valoare în revistă. Platforma online va oferi informații suplimentare
despre teme importante abordate de autori consacrați, precum Daniel Goleman,
Zig Ziglar, Napoleon Hill, Gary Chapman, Joe Dispenza, Nassim Nicholas Taleb.
„Pentru piața de carte, această trecere spre cărțile de
nonficțiune este un semn pozitiv. Toate piețele de carte stau pe fundamentele
cărților de nonficțiune - deși literatura este frumoasă și are rolul ei, sănătatea
unei industrii și a unui culturi și tot ceea ce învățăm este bazat pe cărțile
de nonficțiune.” (Barna Némethi)
Lansarea revistei vine în contextul în care editura a organizat,
la finalul anului trecut, și o campanie de încurajare a lecturii la nivel
național, campania #TimpulSaCitim (alături de Asociația Curtea Veche și
agenția Leo Burnett). „Toate studiile arată că există o relație directă între
cât se citește într-o țară și nivelul de trai. Deci, #timpulsăcitim înseamnă și faptul că, dacă am citi mai mulți
și mai mult, statistic vorbind, am avea o economie mai bună”, declară CEO-ul
Barna Némethi.