Ținutul Buzăului, pe harta digitală a lumii

02 Octombrie 2025, 15:45
Răzvan-Gabriel Popa: „Este o platformă foarte prestigioasă, ne pune acolo cu foarte multe muzee și obiective importante. Crește valoarea teritoriului nostru”
Ținutul Buzăului, una dintre cele mai spectaculoase zone naturale din România, face un pas uriaș spre recunoașterea globală: Geoparcul Internațional UNESCO a fost inclus pe platforma Google Arts & Culture, devenind, astfel, prima regiune din țară prezentată în acest „muzeu digital” care adună colecții din peste 2000 de instituții culturale din lume.
Despre semnificația acestei realizări și despre impactul ei asupra turismului și imaginii internaționale a României, Anca Mateescu a stat de vorbă cu Răzvan-Gabriel Popa, managerul Geoparcului Internațional UNESCO Ținutul Buzăului, la GPS CULTURAL.
Prezența pe Google Arts & Culture nu este o simplă formalitate și nici un proiect la care un geoparc poate aplica oricând. Este, de fapt, o invitație care se câștigă prin merit și vizibilitate internațională.
„Ca să ajungem aici, trebuia să fim invitați, deci nu puteam noi aplica. A fost rezultatul unor foarte mulți ani de muncă în care am avut rezultate, ne-am făcut vizibili pe plan internațional și am devenit inclusiv Geoparc UNESCO, ceea ce ne-a mărit gradul de vizibilitate”, explică Răzvan-Gabriel Popa.
Invitația a venit în urma unui parteneriat între Google și UNESCO, creat pentru a promova situri, tradiții și teritorii cu valoare excepțională.
Includerea pe Google Arts & Culture aduce beneficii care depășesc, cu mult, recunoașterea simbolică. Platforma, cu milioane de utilizatori la nivel mondial, oferă o expunere masivă și prioritizare în căutările online.
„Fiind coordonată de Google, avem prioritate în căutări. Dacă cineva caută expresii asociate cu colecția noastră — fie că vorbim de România, Geoparc, UNESCO, vulcani noroioși sau natură — noi avem prioritate în răspunsurile oferite.”
Succesul internațional nu se oprește aici. Echipa Geoparcului continuă să caute noi colaborări și să își crească prezența în media și turismul global.
„Am fost incluși într-o revistă internațională care circulă în lumea hotelieră. Sperăm să atragem mai mulți operatori de turism și din industria transporturilor. Am avut chiar și o televiziune din Germania, care a venit să filmeze Ținutul Buzăului.”