Annamaria Tolvaly: „Este un program pentru femei fără educație, fără posibilități, femei marginalizate, dar care au un talent extraordinar”

13 Iunie 2025, 12:52
Într-o ediție specială a emisiunii Orașul vorbește, transmisă de la Viena, Daria Ghiu a stat de vorbă cu Annamaria Tolvaly, fondatoarea brandului Bags with Legs. Povestea ei nu este doar despre genți făcute manual din materiale sustenabile, ci despre un demers profund uman și social: crearea unui spațiu sigur și creativ pentru femei refugiate, marginalizate, dar pline de talent. Annamaria vorbește cu vulnerabilitate și forță despre ce înseamnă să creezi un brand „socially conscious” și cum a ajuns să transforme viața altora pornind de la propria experiență de marginalizare și reziliență.
„Este un program pentru femei fără educație, fără posibilități, femei marginalizate, dar care au un talent extraordinar.”
Povestea brandului Bags with Legs este construită din multe astfel de istorii personale, din trasee de viață pline de traumă și curaj, care își găsesc o expresie comună în obiecte făcute cu mâinile și cu sufletul. Prin brandul ei, le oferă ceea ce ea însăși nu a avut când a ajuns în Viena.
Bags with Legs nu este un simplu brand de accesorii. Fiecare geantă este o poveste de viață, o formă de rezistență, o declarație de umanitate. Un exemplu este Fatima, o femeie refugiată de două ori, din Afganistan în Iran și apoi în Europa.
„Fatima vine din Afganistan. Femeile refugiate din Afganistan, legal nu pot să lucreze. Acesta este doar un exemplu. Sunt foarte, foarte multe exemple, aș putea să vorbesc ore întregi despre ruta lor, cum vin cu vaporul, trec mări și țări la propriu, cu copii mici în brațe ca să ajungă într-un mediu în care sunt considerate balast, sunt considerate un nimeni.”
De ce „genți cu picioare”?
„Numele are o semnificație profundă pentru mine și înseamnă, de fapt, picioarele tuturor femeilor care vin din acest background foarte, foarte dur, care pot deveni independente în momentul în care au un spațiu unde se pot dezvolta, unde sunt văzute, unde sunt apreciate, unde își pot exercita un talent.”
Lucrul zilnic alături de aceste femei este pentru Annamaria „un exercițiu zilnic de umilință”. Nu doar ele învață de la ea, ci și invers. Mesele împărtășite, poveștile personale, rețetele tradiționale – toate devin punți între lumi.
Într-o lume dominată de fast fashion, acest brand propune o alternativă conștientă, etică și profund umană, iar cumpărarea unei genți devine un act de solidaritate și responsabilitate.
Interviu realizat de Daria Ghiu în emisiunea Orașul vorbește, produsă de Gabriela Mitan Dulgheru și difuzată în fiecare zi de luni până vineri, de la ora 9.00, la Radio România Cultural.