VIP Portraits: Al Pacino 
20 February 2018
Umanitatea contemporană, ancorată între lumea digitală și mediul înconjurător, se lasă explorată în competiția BIEFF 2018
21 February 2018

Performance „Calul alb” la MNAC

Joi, 22 februarie: MNAC prezintă CALUL ALB: Scurtă istorie a urii (2017-1944), un performance despre torționarii comuniști și forme ale justiției. În ultimii ani, România a început condamnarea unor torționari precum Vișinescu și Ficior, dar superiorii acestora au rămas neatinși.

Deși introduce elemente din realitatea istorică românească, spectacolul reprezintă o ficțiune care provoacă la reflecție asupra vinei colective, indiferent că vorbim de perioada comunistă sau de prezent.

Un spectacol de Ioana Păun, cu Ilinca Manolache, după un scenariu de Smaranda Nicolau, investigația Laura Ștefănuț, muzică live Diana Miron.

Intrare pe bază de bilet, disponibil online, cât și la intrare în seara evenimentului: https://eventbook.ro/theater/bilete-calulalb-mnac

 

Accesul cu automobilul se face pe poarta A1 (intrarea de la Senat).

 

Detalii pe pagina evenimentului: https://www.facebook.com/events/224751324737601/

Spectacolul a fost realizat cu susținerea AFCN, MNAC, Miliția Spirituală, Scena9.

 

Foto: Andra Salaoru

***

„Te-ntoarce pe dos și cu capu-n jos, ca o centrifugă.”

(Andra Matzal, Scena9)

„Calul Alb nu poate fi cuprins și așezat într-o pagină, el trebuie văzut și, mai ales, simțit.”

(Alexandra Pascu, B-Critic)

„Ce e important la Calul Alb este faptul că te pune pe gînduri.”

(Oana Stoica, Dilema Veche)

„Exact îndrăzneala de a vorbi în alte nuanțe despre un subiect instalat discursiv în zona adevărurilor absolute îl face o ‘lectură’ obligatorie.”

(Iulia Popovici, Observator Cultural)

„Calul Alb face exerciții de morală, dreptate și conștiință. Este o activitate, dincolo de cercetarea istorică, care te debusolează fiindcă, spre deosebire de alte spectacole și filme care îți spun ce e bine și ce e rău, te lasă să te răzgândești constant.”

(regizoarea Ioana Păun, interviu NOIZZ.ro)

 

Credit foto: Andra Salaoru / Temps D’Images