WWF-România lansează „Abonamentul la natură” - un nou mod de a susține constant protejarea mediului
			04 Noiembrie 2025, 10:11
Inspirată de modelul abonamentelor la platforme de streaming, campania își propune să strângă donații lunare pentru proiecte de conservare cu impact real, precum cel din Băile Tușnad - primul oraș „bear smart”
Într-o lume în care natura nu ia pauză între sezoane, WWF-România (Fondul Mondial pentru Natură) lansează campania „Abonează-te la natură!”, o invitație deschisă către toți cei care iubesc mediul și vor să contribuie activ la protejarea lui. Campania propune o formă simplă și constantă de implicare civică: donații lunare, care susțin direct proiecte de conservare a speciilor și habitatelor, protejarea pădurilor, râurilor și ecosistemelor esențiale pentru viață.
„Abonamentul la natură” este inspirat de modelul abonamentelor platformelor TV care, prin această metodă, finanțează producții originale și conținut constant pentru publicul lor. La fel, WWF-România oferă susținătorilor șansa de a sprijini apariția unor „episoade” noi și spectaculoase ale frumuseții și măreției naturii - sezon după sezon. Prin donații lunare, comunitatea de susținători devine parte dintr-un mecanism sustenabil care permite planificarea și implementarea unor intervenții pe termen lung, cu impact durabil asupra mediului și a comunităților locale.
Un exemplu concret al impactului susținerii constante îl reprezintă proiectul de coabitare cu urșii, derulat timp de peste trei ani în Băile Tușnad și finanțat parțial prin donații individuale. Datorită implicării continue a susținătorilor săi, WWF-România a reușit să contribuie decisiv la transformarea localității aflate într-o zonă cu o mare densitate de urși în primul oraș „bear smart” din Romania, un model de conviețuire om-faună sălbatică recunoscut la nivel european. Rezultatele sunt remarcabile: numărul alertelor prin sistemul național RO-Alert privind prezența urșilor în localitate a scăzut de la 230 în 2021 la doar 7 în acest an, iar numărul pagubelor produse de urși este zero. Modelul este acum analizat pentru replicare în alte localități din România și nu numai, demonstrând că proiectele de conservare pe termen lung, susținute prin donații recurente pot genera schimbări reale și durabile.
„Abonamentul la natură este mai mult decât un gest simbolic - este un angajament real de a sprijini natura să continue a ne oferi episoadele ei spectaculoase, sezon după sezon. Ne dorim ca oamenii să se simtă implicați, conectați și responsabili pentru frumusețea care ne înconjoară. Pentru că natura nu are pauză între sezoane, are nevoie de sprijin constant pentru a se regenera, pentru a face față provocărilor climatice și pentru a continua să ne ofere aer curat, ape curate, echilibru, stare de bine.
Astfel de donații recurente ne permit să continuăm proiecte de lungă durată, precum programele de refacere a habitatelor umede din Delta Dunării, creșterea rezilienței comunităților locale din sud-vestul Carpaților prin soluții bazate pe natură sau susținerea comunităților din Maramureș în tranziția către o economie verde - toate cu impact social și ecologic profund”, a declarat Hanny Bratu, Public engagement & resource mobilization director, WWF-România.
Campania se desfășoară exclusiv online, iar detalii despre cum te poți „abona la natură” sunt disponibile pe pagina dedicată.








