Ascultă Radio România Cultural Live

Atitudinea potrivită și mesajul valoros într-un storybrand

08 Aprilie 2022, 13:50

 

”Creează un storybrand” de Donald Miller, carte tradusă la Editura Act și Politon în 2021 este o lucrare de referință prin care ajungi să fii convingător, dacă ai un brand pe care vrei să-l promovezi, vorbind despre ceea ce îți place. Subtitlul cărții ne atrage atenția asupra clarității mesajului pe care îl avem de transmis. Prinși în vârtejul informațiilor de tot felul și captați de detaliile pe care cu certitudine noi le găsim atractive și valoroase, omitem exact esențialul: mesajul nostru trebuie să fie unul limpede. Fără zorzoane, ceea ce avem de transmis ajunge mult mai repede la cel care ne urmărește. Așadar, subtitlul: ”Clarifică-ți mesajul astfel încât clienții să-l audă” se dovedește a fi, prin prisma celor mai bine de 250 de pagini ale cărții, șansa noastră de a putea deveni vizibili și de a ne afirma în domeniul nostru de activitate. Cartea este scrisă într-un ritm alert și ajungem să o receptăm ca fiind una încărcată de tensiune.  Foarte repede înțelegem că suntem prinși în desfășurarea unei colosale aventuri, în care ajungi și tu să fii, în măsura în care ești interesat, personajul principal.

Chiar cu introducerea cărții, accentele din mintea cititorului încep să se pună corect, ușurând mult lectura. Iată câteva exemple: ”...clienților nu le pasă de povestea ta: lor le pasă de povestea lor.” sau ”eroul poveștii ar trebui să fie clientul, nu brandul.”

Capitolul I are un titlu la obiect și expresiv: ”Secretul care te face văzut, auzit și înțeles”. Nu produsul este de cele mai multe ori problema, ci mesajul legat de acesta. Autorul ne adresează o întrebare gravă: ”Câte vânzări sunt ratate din cauză că clienții nu-și dau seama care este oferta ta în primele cinci secunde în care îți vizitează pagina de internet?” 

Cartea este una de marketing, dar în egală măsură -felul în care ne antrenează cum să fim atenți și la ce anume- ne spune și că psihologia este esențială, în acest proces de cucerire a unui teritoriu și de dezvoltare a unui brand.

În povestea brandului, trebuie să se regăsească fiecare dintre noi, dacă brandul vrea să-i devenim clienți. Dacă brandul nu ne convinge că supraviețuim împreună și că prosperăm cot la cot, nu vom fi deloc interesați. Donald Miller își susține foarte clar produsul pe care noi îl cercetăm: storybrand-ul.

Însăși acest storybrand este un brand, iar autorul este creierul care generează mesajul clar, și anume acela că avem nevoie de această carte ca să înțelegem și ca să supraviețuim.

Îndemnul la acțiune este unul esențial și acesta trebuie să se regăsească foarte repede în orice mesaj pe care îl dăm, dacă vrem să fim văzuți și auziți.

 

Realizatoare Roxana Păsculescu

Scriitorul Adam Gidwitz - ‚,Odată ca niciodată, toate basmele erau îngrozitoare’’
Cronica zilei 18 Iulie 2025, 16:22

Scriitorul Adam Gidwitz - ‚,Odată ca niciodată, toate basmele erau îngrozitoare’’

Romanul ‚, O oglindă grimminală ’’ este cel de-al doilea volum din trilogia cu cele trei povești...

Scriitorul Adam Gidwitz - ‚,Odată ca niciodată, toate basmele erau îngrozitoare’’
Matt Haig: „Avem în noi indestructibilul și eternitatea. Avem universul în sânge și în oase”
Cronica zilei 07 Iulie 2025, 19:12

Matt Haig: „Avem în noi indestructibilul și eternitatea. Avem universul în sânge și în oase”

Romanul „O viață imposibilă” este scris de autorul bestsellerului „Biblioteca de la miezul nopții” ,...

Matt Haig: „Avem în noi indestructibilul și eternitatea. Avem universul în sânge și în oase”
O carte pentru adolescentul din noi - „Vara în care am devenit frumoasă’’
Cronica zilei 13 Iunie 2025, 10:00

O carte pentru adolescentul din noi - „Vara în care am devenit frumoasă’’

„ Vara în care am devenit frumoasă ’’ este un roman scris de Jenny Han, autoarea bestseller-ului...

O carte pentru adolescentul din noi - „Vara în care am devenit frumoasă’’
În societatea de consum, uzura morală versus uzura psihologică
Cronica zilei 16 Mai 2025, 09:00

În societatea de consum, uzura morală versus uzura psihologică

Studiul scris de Serge Latouch e ” Deteriorare garantată! Eseu despre obsolescența programată ”, a apărut la...

În societatea de consum, uzura morală versus uzura psihologică
Valoarea timpului este inestimabilă. „Factorul 1%, obiceiuri mici pentru rezultate mari” de Luca Mazzucchelli
Cronica zilei 03 Aprilie 2025, 16:44

Valoarea timpului este inestimabilă. „Factorul 1%, obiceiuri mici pentru rezultate mari” de Luca Mazzucchelli

Ediția nouă adăugită apărută la ACT și Politon , a cărții lui Luca Mazzucchelli –  „ Factorul 1%,...

Valoarea timpului este inestimabilă. „Factorul 1%, obiceiuri mici pentru rezultate mari” de Luca Mazzucchelli
Bărbații sau ”un apartament al cărui pod creează un număr infinit de soți”
Cronica zilei 07 Martie 2025, 16:14

Bărbații sau ”un apartament al cărui pod creează un număr infinit de soți”

De la Editura TREI am ales să scriu astăzi despre cartea lui Holly Gramazio intitulată Bărbații , în traducerea Irinei...

Bărbații sau ”un apartament al cărui pod creează un număr infinit de soți”
”Rușinea poate polua relațiile sociale”
Cronica zilei 21 Februarie 2025, 13:07

”Rușinea poate polua relațiile sociale”

Să-ți fie rușine!” este o vorbă care a devenit aproape un reflex în viața noastră. Expresia, însoțită...

”Rușinea poate polua relațiile sociale”
”Prefer singurătatea, dar nu vreau să fiu singur”
Cronica zilei 14 Februarie 2025, 12:34

”Prefer singurătatea, dar nu vreau să fiu singur”

La Curtea Veche , în colecția biblioterapia, în anul 2023 a fost tradusă cartea lui Courtney Geter –”...

”Prefer singurătatea, dar nu vreau să fiu singur”
Ascultă live

Ascultă live

05:00 - 06:00
Teatrul Național Radiofonic - Biografii, memorii
Ascultă live Radio România Cultural
05:05 - 06:00
IN ZORI
Ascultă live Radio România Actualităţi
Acum live
Radio România Muzical
Ascultă live Radio România Muzical
05:00 - 06:00
Espańol 4
Ascultă live Radio România Internaţional 1
04:00 - 06:00
Stagiunea Muzicală Radio (înregistrare RRM de vineri seara)
Ascultă live Radio România Internaţional 2
Acum live
Radio România Internaţional 3
Ascultă live Radio România Internaţional 3
Acum live
Radio România 3net
Ascultă live Radio România 3net
04:00 - 06:00
TEATRU RADIOFONIC
Ascultă live Radio România Antena Satelor
Acum live
Radio Vacanța Fresh
Ascultă live Radio Vacanța Fresh
Acum live
Radio Vacanța Gold
Ascultă live Radio Vacanța Gold
Acum live
Radio Vacanța Nostalgia
Ascultă live Radio Vacanța Nostalgia
Acum live
Radio România București FM
Ascultă live Radio România București FM
00:00 - 06:00
Transilvania by night
Ascultă live Radio România Braşov FM
Acum live
Radio România Cluj
Ascultă live Radio România Cluj
Acum live
Radio România Constanța FM
Ascultă live Radio România Constanța FM
Acum live
Radio România Constanța Folclor
Ascultă live Radio România Constanța Folclor
Acum live
Radio România Oltenia Craiova
Ascultă live Radio România Oltenia Craiova
Acum live
Radio România Iași
Ascultă live Radio România Iași
Acum live
Radio România Reșița
Ascultă live Radio România Reșița
Acum live
Radio România Tg Mureș
Ascultă live Radio România Tg Mureș
04:00 - 06:00
Seară de teatru
Ascultă live Radio România Timișoara FM
Acum live
Radio România Timișoara AM
Ascultă live Radio România Timișoara AM
Acum live
Radio România Arad FM
Ascultă live Radio România Arad FM
Acum live
Radio Chişinău
Ascultă live Radio Chişinău
Acum live
Radio România Tg Mureș în limba maghiară
Ascultă live Radio România Tg Mureș în limba maghiară
Acum live
Radio România Cluj în limba maghiară
Ascultă live Radio România Cluj în limba maghiară
Acum live
Radio eTeatru
Ascultă live Radio eTeatru