Unu din doi tineri români își dorește să fie antreprenor sau manager iar unu din cinci tineri intenționează să plece din țară pentru a se angaja sau a studia
27 Septembrie 2020, 07:34
Echipa Vreau să Fiu Antreprenor (VSFA) și Insights, din cadrul Romanian
 Business Leaders,
 anunță rezultatele celei de-a treia părți a studiului Insights PulseZ, care
 prezintă nevoile tinerilor
 din România, intențiile lor după terminarea studiilor, domeniile de activitate
 preferate, dar și
 factorii motivatori în alegerea unui job.
 Numărul tinerilor din România pentru care cel mai important lucru în alegerea
 viitorului job
 este să se angajeze la un loc de muncă ce le face plăcere este dublu față de al
 celor care sunt
 interesați în primul rând de salariu. 47% dintre tinerii la nivel național au
 menționat că au
 nevoie de consiliere în carieră. Doar unu din cinci tineri români consideră că
 școala îi pregătește
 pentru job și unu din trei tineri plănuiește să își continue studiile și să se
 angajeze în țară. Doar
 5% dintre tineri vor să lucreze exclusiv de acasă iar 51% dintre ei își doresc
 să fie antreprenori
 sau manageri. Tinerii preferă echipa și atmosfera de lucru alături de plăcerea
 pentru ceea ce
 fac, deasupra motivației financiare, iar aspirațiile lor în viață sunt
 împlinirea pe plan personal și
 independența financiară.
 Peste 60% dintre tinerii români au nevoie de sprijin în a se organiza și în
 a-și gestiona timpul
 mai bine.
 Pe lângă interesele lor față de business și investiții, care au fost
 manifestate de aproximativ unu
 din doi tineri români, ei vor să își dezvolte și abilitățile sociale și
 gestionarea emoțiilor.
 Întrebați despre lipsurile tinerilor din România, 60% dintre respondenți au
 spus că și-ar dori să
 aibă posibilitatea de a-și alege materiile pe care să le studieze. 59% dintre
 tineri au menționat
 resursele financiare în timp ce 47% au nevoie de consiliere în carieră, același
 procent al tinerilor
 care își doresc acces la joburi bine plătite.
 Doi din trei tineri români au apetit pentru antreprenoriat
 Domeniile de activitate dorite marchează și ele un interes crescut pentru
 antreprenoriat și
 management, acestea clasându-se pe primul loc în preferințele tinerilor.
 - unu din doi tineri își dorește să fie antreprenor sau manager
 - unu din trei ar opta către publicitate, relații publice, marketing sau
 vânzări.
 - o carieră în IT, Software, Hardware, inteligență artificială sau game
 development s-a
 clasat pe locul 3 în preferințele tinerilor români, cu un procent de 29% dintre
 cei care au
 răspuns chestionarului.
 - la polul opus, doar 14% dintre tineri vor să înceapă o carieră în turism sau
 HoReCa,
 procent similar cu al tinerilor care vor să înceapă o carieră în media, TV sau
 jurnalism.
 De mare interes pentru angajatori este secțiunea în legătură cu preferințele
 tinerilor din
 generația Z despre cum să se desfășoare jobul:
 - 53% dintre tineri vor un job flexibil care să îmbine lucrul de la birou cu
 cel de acasă
 - 17% dintre tineri vor să lucreze de la birou
 - doar 5% vor să lucreze exclusiv de acasă.
 Din întrebările privind zona educațională reiese că:
 - unu din trei tineri plănuiește să își continue studiile în România și să se
 angajeze în
 România
 - unu din cinci știe doar că vrea să își continue studiile aici, dar nu există
 un plan referitor
 la care va fi alegerea pe mai departe.
 De asemenea, 20% dintre tinerii generației Z intenționează să plece din țară
 pentru a studia
 sau a se angaja.
 Ce îi motivează pe tineri la job și în viață
 Cel mai motivant factor în alegerea unui job pentru tineri este pasiunea pentru
 ceea ce fac, 78%
 dintre tineri menționând acest criteriu ca fiind important pentru ei, în timp
 ce pe locul 2, la o
 distanță considerabilă, se află echipa și atmosfera de lucru, cu 44%. Salariul
 se află pe locul 3,
 40% dintre tineri menționând acest aspect ca fiind important în alegerea unui
 job. Printre
 factorii cei mai puțini motivanți se numără aspectul spațiului de lucru, cu un
 procent de 7% din
 opțiunile respondenților.
 Printre factorii cei mai motivanți în viață se numără împlinirea pe plan
 personal pentru 55%
 dintre tineri, în timp ce 47% au menționat independența financiară.
 Doar unu din cinci tineri români cu vârsta între 16 și 14 de ani consideră că
 școala îl pregătește
 pentru un job, în timp ce aproximativ unu din doi tineri consideră că îi
 pregătește într-o mică
 măsură sau deloc.
 ,,Prin acest studiu ne dorim să surprindem vocea tinerilor din România, astfel
 încât să putem
 transmite un mesaj către companii și organizații, pentru care tinerii aceștia
 sunt viitorii angajați,
 clienți sau beneficiari în proiecte. Vrem să construim o punte de legătură prin
 programele și
 proiectele noastre, așa cum este și Insights PulseZ, pentru a aduce mai aproape
 tinerii de
 companii și pentru a genera valoare adăugată în relația angajator-angajat.” a
 declarat Alin
 Claudiu Apostu, coordonator Insights.
 Studiul Insights PulseZ a fost realizat pe un eșantion de 1115 tineri cu vârsta
 între 16-24 de ani
 și este reprezentativ la nivel național din punct de vedere al distribuției pe
 sexe, regiunii și
 mediului urban-rural. Pe langă informații despre comportamentul în online și de
 consum al
 tinerilor din perioada stării de urgență, studiul mai cuprinde informații și
 despre:
 - starea emoțională și activitățile tinerilor;
 - preferințele și atitudinile tinerilor cu privire la consum, școală și
 antreprenoriat;
 - ce îi motivează și ce își doresc tinerii în viața personală și profesională.
 Raportul complet poate fi descărcat gratuit de pe pagina https://vsfa.ro/studiu.
Studiul Insights PulzeZ este util companiilor care vor să înțeleagă mai
 bine motivațiile și
 aspirațiile tinerilor din generația Z, care le sunt clienți sau
 angajați  
 Studiul Insights PulseZ a fost derulat de echipa Vreau să fiu Antreprenor și
 Insights din cadrul
 Romanian Business Leaders, cu sprijinul partenerilor D&D Research,
 Brandocracy, Oxygen,
 Loopaa Marcom și Wisemetry Research.








