„Am fost întotdeauna un actor emotiv. Nu sunt un actor de premieră” - Șerban Pavlu
15 Septembrie 2025, 10:35
Stagiunea 2025-2026 începe să-și numere premierele în țară, dar și în București, unde la final săptămânii, Teatrul Bulandra a programat premiera oficială a spectacolului „Cum vă place” de William Shakespeare, care marchează 100 de ani de la nașterea regizorului Liviu Ciulei, de care este profund legată istoria teatrului. În anul 2023 s-a organizat un concurs pentru tineri regizori, invitați să redescopere și să reinterpreteze piesa lui Shakespeare care, în punerea în scenă a lui Ciulei din 1961, a reprezentat un moment esențial pentru regia modernă românească. Doi ani mai tâziu, rezultatul concursului, câștigat de regizoarea Andreea Lucaci și scenografa Diana Nistor, a devenit prima premieră a stagiunii 2025-2026, la sala Toma Caragiu a Teatrului Bulandra: „Cum vă place” de William Shakespeare - unspectacol luminos, despre iubire și bucuria de fi împreună. O comedieinteligentă, cu umor, poezie și muzici care vindecă inimile frânte, despre care actorul Șerban Pavlu, spune într-un interviu pentru emisiunea „Scena și ecranul”, difuzată zilnic la Radio România Cultural:
„Este un spectacol omagiu, gândit la centenarul nașterii lui Liviu Ciulei, care a făcut istorie în Teatrul Bulandra și în teatrul românesc, cu o montare Cum vă place în care, la vremea aceea juca un neverosimil de tânăr, Victor Rebengiuc, alături de Clody Berthola și trupa de la Bulandra, într-un moment de apogeu, și mărturisesc că, la început, mie nu mi s-a părut cea mai grozavă idee din lume să iei un text care a fost atât de strâns legat de istoria teatrului ăsta și să îl pui în scenă cu gândul ăsta, dar cu timpul senzația m-a părăstit pentru că fiecare spectacol are vocea lui, are viața lui, destinul lui, iar acesta și-a cucerit singur dreptul să trăiască în felul lui, dreptul la miracol ăsta de a fi o ființă vie...”
Prima premieră a toamnei, a programat în week-end și Teatrelli: „Nunta lui Decebal” de Eduard Buhac, în regia lui Matei Lucaci-Grünberg. Un un spectacol poezie, despre familie și prietenie, despre tranziție și visul American, despre dragoste, despre hazard, despre vise și visuri. Un spectacol despre regele Decebal și Bruce Springsteen, despre „Veronica” și spiritualitate, despre distanță și dezrădăcinare și despre golul care a rămas în urma marilor migrări care au avut loc în România la finalul anilor `90.
„Nunta lui Decebal” de Eduard Buhac, are premiera astă seară la Teatrelli. Un un spectacol poezie, despre familie și prietenie, despre tranziție și visul American, despre dragoste, despre hazard, despre vise și visuri. Un spectacol despre regele Decebal și Bruce Springsteen, despre „Veronica” și spiritualitate, despre distanță și dezrădăcinare și despre golul care s-a lăsat în urma marilor migrări care au avut loc în România la finalul anilor `90. Interviu cu regizorul Matei Lucaci-Grünberg.
Așadar, primul proiect teatral al stagiunii 2025-2026 la Teatrelli este „Nunta lui Decebal” în regia lui Matei Lucaci-Grünberg, un spectacol care explorează cu umor și sensibilitate tema distanței, a identității diasporei și a reinventării tradițiilor.
Scenografia Iuliana Vîlsan, pe un text de Eduard Buhac și Matei Lucaci-Grünberg, spectacolul vorbește despre visul unor tineri de a pleca, despre American dream-ul de la finalul anilor `90, început de 2000. Despre Loteria vizelor și despre amalgamul de sentimente de „ratare” și abandon al celor aleg să rămână.
Distribuția:Alexandru Papadopol, Dan Pughineanu, Eduard Buhac, Elvira Deatcu și Pamela Iobaji, într-un spectacol despre felul în care istoria modelează prezentul unei generații.
„Nunta lui Decebal” un spectacol poezie, despre fragilitatea tranziției, familie și prietenie, despre tranziție și visul American, despre dragoste, despre hazard, trenuri și eclipsa din `99, despre vise și visuri. Un spectacol despre regele Decebal și Bruce Springsteen, despre „Veronica” și spiritualitate, despre distanță și dezrădăcinare și despre golul care s-a lăsat în urma marilor migrări care au avut loc în România la finalul anilor `90.
„Nunta lui Decebal” nu-și propune să-i condamne pe cei care au ales să plece, dar nici nu-i judecă pe cei care au ales să rămână. Spectacolul caută să redea poezia și fragilitatea tranziției. Între biografia intimă a Familiei Popa și istoria colectivă, între comedie și dramă, „Nunta lui Decebal” este, în esență, despre oamenii acelei generații și despre felul în care istoria lor a modelat prezentul. (Matei Lucaci-Grünberg)