Circular Monday – o mișcare globală, între responsabilitate, calitate și libertatea de a alege altfel
21 Noiembrie 2025, 15:00
O inițiativă pornită în 20217 din Suedia (https://www.circularmonday.com/) și care crește de la an la an, și conectează țări din toată lumea prin conferințe, campanii și schimb de bune practici. Cu un mesaj clar: indiferent de mărimea afacerilor, toți pot contribui!
”Circular Monday este alternativa inteligentă la consumerismul turbo. Și dovada că sustenabilitatea devine alegerea noii generații. Pentru ei e vorba de alegere și de conștientizare”, nu de statut economic. Vintage devine cool, reparația devine smart, iar piața second-hand crește de trei ori mai repede decât fast-fashion-ul – un semnal global de schimbare. Mișcarea nu este o reacție anti-reduceri, ci un nou mod de a privi obiectele, valoarea lor reală și impactul alegerilor noastre asupra mediului”, spune Alexandru Laibăr, director executiv CERC - coordonarea campaniei naționale Circular Monday - și purtător de cuvânt al campaniei.
Circular Monday este, înainte de toate, „o alegere conștientă a consumatorilor educați” – explică Alexandru Laibăr. O alegere care nu respinge noul, ci îl pune în echilibru cu produsele reparabile, reutilizabile sau second-hand – sau pre-loved - ”au fost iubite de cineva înainte, le putem iubi și noi de acum încolo”. Circular Monday nu este împotriva modernității sau a progresului economic. Dimpotrivă, încurajează inovația, creează locuri de muncă, recuperează abilități și stimulează competiția sănătoasă.
Și mai ales, readuce în mâinile consumatorului puterea de a decide.
„Așa cum îți controlezi portofelul, la fel de bine îți poți controla și alegerile”, mai spune Alexandru Laibăr.
Într-o lume dominată de tentația ”fast-...everything”, Circular Monday ne îndeamnă să reparăm, să reutilizăm, să alegem calitatea.








