Anca Alexandra Dobrescu: Un cadou ales cu atenție valorează mai mult decât unul scump, dar cumpărat în grabă
18 Decembrie 2025, 17:06
Oare o s-AI placa ce i-am luat de Crăciun? Câți dintre noi nu ne punem această întrebare!...
Ei bine, întrebarea asta și-a pus-o și Anca Alexandra Dobrescu, specialist în marketing online, la rubrica AI în viața de zi cu zi. Ea vorbește despre această presiune aparent banală, dar extrem de comună, și propune o soluție surprinzător de simplă: folosirea inteligenței artificiale ca instrument de clarificare și sprijin în luarea deciziilor. Tot ea explică de ce ne blocăm atunci când vrem să oferim un cadou, ce temeri stau în spatele indeciziei și cum poate AI-ul transforma complet experiența, fără a-i lua componenta umană sau emoțională.
„Cea mai mare problemă când alegem un cadou este incertitudinea.”
Această incertitudine vine din mai multe direcții: nu știm exact ce își dorește celălalt, ne este teamă să nu transmitem un mesaj greșit și simțim presiunea de a găsi ceva „special”, dar nu exagerat. Rezultatul? Stres, amânare și, de multe ori, compromisuri făcute în ultimul moment.
Inteligența artificială nu alege în locul nostru, dar ne ajută să gândim mai clar
Prin câteva informații simple — vârstă, interese, buget, stil — inteligența artificială poate genera idei de cadouri personalizate, explicate și argumentate.
„Primești o listă de idei personalizate, argumentate, nu simple obiecte aruncate la întâmplare.”
Un alt avantaj major este că AI-ul poate ajuta și la partea emoțională a gestului, nu doar la alegerea obiectului. De la sugestii despre cum să fie oferit cadoul, până la mesajul de pe felicitare sau lucrurile de evitat, totul poate fi adaptat pentru a crește impactul emoțional.








