România la Cannes Lions 2025: Cu o pălărie și o ilustrație schimbăm lumea
08 August 2025, 10:16
Promo de destinație cu creativi pe post de ghizi, modă și ilustrație ca instrumente diplomatice, cea mai consistentă delegație de tineri talentați a ultimilor ani, LadiesFirst – despre talent la feminin, din nou pe Croisette, DDB și VML urcă pe shortlist.
Între 16 și 20 iunie 2025, la Cannes, a avut loc cea de-a 72-a ediție a Festivalului Internațional al Creativității - Cannes Lions, eveniment de anvergură dedicat industriilor creative cu focus pe advertising, marketing, comunicare și tehnologie, în toate declinările lor.
Tinerele talente formate și selectate în laboratoarele #TheAlternativeSchool:
Cristiana Trifu & Mădălina Sandu (Digital), susținute de Raiffeisen Bank România, Alexandra Moisescu & Cătălina Manea (Print) și Alexandra Roșu-Ciobanu & Tudor Ile (PR), susținuți de Ursus Breweries, sunt cei șase talentați care au reprezentat România în competițiile Young Lions Cannes Lions, în urma clasamentului de la competițiile locale, prin rezolvarea celor 3 briefuri oferite de sponsori din cadrul cMBA-ului #FutureProofCreativity.
Delegația TheAlternativeSchool i-a inclus și pe inspirații Diana Neagu (Roger Hatchuel Academy), Vlad Sima, Georgiana Chițac, Larisa Ștefan, Teodor Bivolaru și Ioana Aștefănoaiei (ERA – Equity, Representation & Accessibility), susținuți de INVIZIBILII.RO.
Campanii înscrise la festival: VML & DDB merg pe shortlist
În 2025, agențiile românești au înscris 14 campanii în diferite categorii: #TakeYourMomToMamo (Punk Agency / Regina Maria), Bills of Contraception (DDB / Coalition For Gender Equality), Can you KFC it? (McCann / KFC), I am NOT a soakmilk (Jam Session Agency / Naturli), Inbox Detox Calculator (Data Against Data), Made of Goals - The Golden Generation Monument (Rusu & Bortun / Monument For - The Bucharest Monument Administration), Shop Your Fridge (MRM / Lidl), Stock Liquidation (McCann / Netflix), Squid Dilemma (McCann / Netflix), The Book Fact Checker (VML / Cărturești), The Grannies' Christmas Game: A Survival Twist Inspired by Squid Game (Jam Session Agency / Netflix), The Missing Hour (OMD / PHILIPS), The Tiniest Room (Golin / Salvați Copiii), World's Favorite Toilet (Golin / MedLife).
Dintre acestea, două au urcat pe shortlist: The Book Fact Checker - VML și Bills of Contraception - DDB.
20 de ani de diplomație privată, celebrați pe Croisette
România a fost prezentă nu doar prin competiții, ci și prin activări care au generat mustăceli și bucurie. Cei 20 de ani de diplomație privată ai #TheAlternativeSchool pentru promovarea talentului local pe scene internaționale au fost celebrați cu idei care i-au încântat pe creativii și oamenii de business veniți la festival de peste tot din lume.
Ei au primit cartoline ilustrate de multipremiata Georgiana Chițac (câștigătoarea ERA – categoria soloprenor la feminin). Cartolinele, numai bune de înrămat, au expus proverbe românești reinterpretate vizual, cu multe aluzii relevante pentru mediul de business de la noi și de aiurea. În plus, QR-ul de pe verso ducea către o pagină de pe thealternativeschool.com, unde străinii puteau descoperi cele mai premiate campanii ale ultimilor 20 de ani, versiunea digitală a revistei Ladies First și o secțiune croită pentru creativii călători, care, sub ghidajul omologilor lor români, aleși pe sprânceană, puteau descoperi România dincolo de Frunză și Frunzuliță, într-o lectură contemporană, așa cum o poți găsi mai greu pe Tripadvisor sau în Lonely Planet.
În plus, la ședința foto de pe covorul roșu, delegația #TheAlternativeSchool a purtat accesorii spectaculoase, create pentru fiecare dintre câștigătoare de Cosmina Nicolescu, Fandacsia. Cosmina a creat, de asemenea, în aceeași stilistică specială care pune preț pe gusturile, cultura și personalitatea destinatarelor, și alte fandacsii care-au plecat la jurate și la personalități feminine din businessul global.
Capetele acestor talentate au fost “încoronate” cu expresivitatea românească la purtător, onorând implicit talentul local.
Beatrice Weber / Perfect Imperfect a creat, la rându-i, accesorii în stilistica-i unică, folosind tehnica eco-print.
De la întâlnirile de business n-a lipsit nici LadiesFirst, în versiunea celei de-a treia ediții
Lansată în urmă cu peste zece ani ca un instrument de lobby pentru schimbarea percepției și a mentalităților despre românce în mediile internaționale, prima ediție a #LadiesFirst a deschis drumul acestora în programul See It Be It, odată cu prezența Mirunei Macri.
De atunci, în fiecare an, acest cunoscut accelerator de carieră a inclus constant câte o reprezentantă a talentului local, declinat la feminin. În 2025, reprezentanta României în “See It Be It” a fost Irina Blansek, alumna a #TheAlternativeSchool și Group Creative Director la Tribal Worldwide România.
Distincția „The Order of Creative Angel”
În 2025, conform tradiției sale de a oferi distincții memorabile o dată la zece ani, The Alternative School a acordat „The Order of Creative Angel” companiei URSUS pentru contribuția sa consecventă la evoluția spiritului românesc, prin cultură, publicitate cu sens, muzică, inovație și implicare activă.
Distincția a fost acordată și lui Adrian Păsărică - Orkla Foods, alături de titlul de Clientul Anului, pentru cultura complexă în marcom, pentru backgroundul său creativ (muzică, regie, scriitură, fotografie), performanța în business și implicarea constantă în formarea noilor generații – demonstrând că un client poate fi nu doar partener, ci sursă de inspirație pentru creativi.
Și acum?
Candidații la Young Lions se pot pregăti pentru competiția de Design 2026. Studenții și masteranzii de până în 25 de ani - de cea de la Roger Hatchuel Academy. Consecvenți lansării ERA - Equality, Representation and Accessibility, tinerii talentați din medii defavorizate se pot aștepta la noi oportunități – burse de acces la #TheAlternativeSchool, prin Invizibilii.ro, și cel puțin două candidaturi pentru experiența la Cannes.
Categoriile eligibile sunt dedicate celor care provin din orașe de provincie, cu puține oportunități, celor care vin dintr-un mediu socio-economic cu provocări, pentru minorități de toate felurile – etnice, sexuale, religioase –, pentru cei vulnerabili și în risc de excluziune socială.
Toți pasionații de conectare la trenduri și remarcabili din România și străinătate, se pot aștepta la un regal de informație via #FutureProofCreativity, modulul tradițional intensiv de la TheAlternativeSchool (7 noiembrie - 8 decembrie).
Va urma.