Adrian Nour, concediat brusc de la Teatrul Național de Operetă: "Nu cred ca este corect. Niște impostori hotărăsc soarta teatrului, repertoriul, distribuțiile."

28 Iunie 2025, 07:30
Adrian Nour, unul dintre cei mai cunoscuți și apreciați artiști de la Teatrul Național de Operetă şi Musical „Ion Dacian” a fost concediat brusc, sub pretextul unei „noi direcții repertoriale”. Anunțul a fost făcut chiar de artist, pe pagina sa de Facebook. La câteve ore după mesajul postat, care a iscat numeroasele reacții în online, instituția a venit cu precizări care anunță faptul că decizia „se datorează exclusiv structurii actuale de posturi, aflate sub presiunea unui deficit bugetar semnificativ.”
Teatrul Național de Operetă și Musical „Ion Dacian” susține că programul actorului, implicat în proiecte externe, a creat dificultăți de sincronizare. Începând cu stagiunea 2025–2026, colaborarea ar putea continua prin contracte punctuale. Teatrul afirmă că decizia urmărește echitatea și flexibilitatea în raport cu întregul colectiv artistic.
Concedierea actorului Adi Nour, implicat în spectacole precum My Fair Lady, Mamma Mia sau Fantoma de la Operă, a stârnit un val de reacții atât în rândul colegilor, cât și al publicului. Regizorul Răzvan Ioan Dincă a criticat dur decizia, spunând că Nour este „un actor care a contribuit, prin talent și seriozitate, la construcția musicalului în România, iar acum este penalizat pentru asta.”
Muzicianul Cornel Ilie a reacționat, afirmând că „la teatrul de operetă, cineva nu se pricepe nici la artiști, nici la oameni”, și subliniind profesionalismul și punctualitatea actorului.
Actorul Lari Georgescu a catalogat decizia drept una nedreaptă, afirmând că „atunci când un artist valoros e îndepărtat sub astfel de pretexte, e clar că nu arta decide, ci altceva”, în timp ce actrița Ioana Sihota l-a numit pe Adi Nour „Michael Jackson al musicalului românesc”, descriindu-l drept un artist complex, riguros, inspirațional și greu de înlocuit în peisajul teatral autohton.
Adrian Nour a vorbit despre circumstanțele concedierii sale de la Teatrul Național de Operetă într-un interviu acordat în exclusivitate postului Radio România Cultural.
Ai publicat pe rețetele sociale faptul că nu ți se prelungește contractul la Teatrul de Operetă. Care era situația contractului tău?
Da. Am fost angajat pe o perioadă determinată de timp. Îmi prelungeau contractul din 6 în 6 luni.
De câți ani lucrezi acolo și cum a fost situația ta contractuală în trecut?
În 2009 am început colaborarea cu TNOMID. În 2022 am fost angajat.
Știai că ți se termină contractul? Ai avut discuții cu managementul despre aceasta situație?
Știam. Am facut, ca de obicei, o cerere pentru prelungirea contractului. După câteva zile am primit un mail din partea celor de la Resurse Umane, semnat de director. Nu a existat nici o discuție înainte de acest mail.
Care a fost motivația managementului pentru încheierea contractului?
Motivația e ca direcția repertorială va fi alta pentru stagiunea următoare. Voi atașa întreg mesajul.
În câte spectacole jucai la Operetă în ultima stagiune?
Sunt distribuit in 8 spectacole. E adevărat ca unul dintre ele (Secretul lui Marco Polo) nu a mai fost programat de ceva timp..
De ce ai decis sa faci publică situația ta?
Nu cred ca este corect. Niște impostori hotărăsc soarta teatrului, repertoriul, distribuțiile. Nu mai spun că sunt angajați în acea instituție care joacă în mai puține spectacole decât mine, oameni despre care nici nu știam că-mi mai sunt colegi. Pe lânga asta, simt de ceva vreme că e o chestie personală.
Faptul că joci și în producții independente a afectat vreodată programul tău de angajat al Operetei?
Mi-am facut programul după programul Operetei. Anul acesta am avut o singură cerere de colaborare. Mi-au aprobat-o. Aveam spectacol la Operă, am lipsit de la o repetiție pentru o gală. La acea repetiție au mai lipsit și alți colegi. Atât în 2025. În 2024, de exemplu, n-am facut nici una. Ni s-a spus că nu se mai acceptă astfel de cereri. Mi-am luat din timp concediu fără plată ca să nu fie vreo problemă. Acest lucru s-a întâmplat de vreo două ori în trei ani.
Câte spectacole rămân fără tine după această plecare?
Eu știu de 8. Ei spun ca vreo 2. Nu le mai programează atât de des, dar nu au fost scoase din repertoriu. E adevărat și că în unele spectacole suntem câte 2 pe rol. Opereta poate funcționa și fără mine, dar nu despre asta e vorba. Îmi pare rău ca teatrul nu-i apreciază pe cei care, de-a lungul timpului, au dovedit că dau totul atât la repetiții cât și în spectacole.
Care este planul tău în continuare?
Până în anul 2022 nu am fost angajat în nicio instituție. Sunt obișnuit să fiu freelancer. Dar îmi pare rău că instituția care ar fi trebuit să aibă cele mai tari spectacole muzicale - musicaluri sau operete - e condusă de oameni fără viziune.