Regina Maria – primul brand feminin al României moderne
29 Octombrie 2025, 13:47
La 150 de ani de la nașterea Reginei Maria, Orașul Vorbește cu Sandra Ecobescu, președinta Fundației Calea Victoriei, despre suverana care a modelat nu doar istoria României, ci și imaginea ei în lume.
„Mi se pare nu doar că a fost atunci o influenceriță, dacă ar fi să folosim un termen actual, ci că - în mod miraculos și spectaculos - este în continuare și azi”, spune Sandra Ecobescu. „Brandul ei a crescut enorm după anii 2000, pentru că publicul are nevoie de modele feminine puternice, iar regina Maria a știut să îmbine frumusețea, inteligența și patriotismul.”
De la „Mama Răniților” din timpul Primului Război Mondial, la diplomat neoficial la Conferința de Pace de la Paris din 1919, Regina Maria a înțeles „câtă putere poate să aibă prezența ei și cât de mult poate să-și valorifice destinul spre binele țării care a adoptat-o”, spune Sandra Ecobescu.
În dialogul realizat de Elena Vlădăreanu, Sandra Ecobescu vorbește și despre fascinația tinerilor pentru acest personaj complex:
„Aș porni de la viața ei de adolescentă. Cred că, dacă înțelegem omul din spatele coroanei, vom înțelege și forța morală a reginei care a știut să transforme fragilitatea în forță și eleganța în misiune.”








