Ziua Internațională a Astronomiei, sărbătorită la Cluj prin spectacole de planetariu

03 Octombrie 2016, 18:59

Singurul planetariu mobil din România revine la Cluj între 8 și 9 octombrie, cu ocazia Zilei Internaționale a Astronomiei. Clujenii se vor putea bucura de proiecțiile spectaculoase ale planetariului sâmbătă și duminică, între 9:00 și 18:00, la cinematograful Dacia de pe strada Bucegi. Spectacolele se vor desfășura într-un dome mobil cu diametrul de 8 metri și înălțimea de 5 metri, care va fi plasat în interiorul sălii de cinema.

Conform reprezentanților Asociației Astronomice Pluto, Ziua Internațională a Astronomiei se sărbătorește peste tot în lume și e un eveniment marcat de cele mai importante instituții și organizații de pe Glob care se ocupă cu studiul spațiului cosmic. 'E important, cred, ca și noi, în România, să sărbătorim acest moment și să aducem, măcar pentru o oră, bolta cerească mai aproape de simțurile și înțelegerea publicului. Am hotărât să revenim la Cluj cu aceste spectacole, cu atât mai mult cu cât am găsit părinți extrem de interesați și hotărâți să-i încurajeze pe copiii lor către astronomie', a declarat coordonatorul proiectului, Adrian Filpisan.

Planetariul care va ajunge la Cluj este unic în România prin caracterul său educațional și interactiv, fiind primul astfel de proiect dezvoltat la noi în țară. Spre deosebire de evenimentele de acest gen care au loc în planetariile tradiționale, spectacolele beneficiază de un povestitor unplugged, care interacționează permanent cu spectatorii și le oferă detalii despre constelații, planete, sateliți naturali, asteroizi și chiar despre ultimele realizări ale omului în eforturile sale pentru explorarea spatiului cosmic.

'Educația astronomică e extrem de importantă pentru cei mici, cu atât mai mult cu cât aceasta lipsește sau nu se predă într-un mod atractiv și interactiv în școlile de la noi. Încercăm să creăm o deschidere cât mai mare a copiilor înspre acest domeniu în timpul spectacolelor, mai ales că astronomiei i se acordă o atenție din ce în ce mai ridicată din partea publicului larg în toată lumea vestică. E important să existe o astfel de alternativă care să cultive voința, simțirea și gândirea celor mici', a completat Adrian Filpisan.

Prezentarea de la Cluj poartă titlul 'Exploratori ai Universului: Galileo Galilei și Curiosity' și va conține o hartă 1:1 a boltei cerești de deasupra Clujului, însoțită de explicații, dar și imagini 3D ale corpurilor cerești în mișcare, care se pot urmări fără ochelari speciali.

Ziua Internațională a Astronomiei este un eveniment bianual, care s-a sărbătorit pentru prima dată în 1973. Evenimentul a fost fondat de Doug Berger, președintele de atunci ale Asociației Astronomice din Carolina de Nord. La ora actuală, el este marcat de sute de instituții și organizații din toată lumea, prin evenimente și prezentări speciale. Anul acesta, Ziua Internațională a Astronomiei se sărbătorește pe data de 8 octombrie.

Spectacolele Planetariului Mobil Educațional se vor desfășura din oră în oră, cu începere la orele fixe. Durata unei proiecții este de aproximativ 45 de minute, iar prețul unui bilet de 11 RON. Domul în care se vor desfășura spectacolele are o capacitate de primire pentru 60 de persoane.

Accesul la eveniment se face fie pe bază de rezervări la 0752690245 sau contact@planetariumobil.ro, fie cu 15 minute înainte de începerea spectacolului, în limita locurilor disponibile.

Vârsta minimă recomandată pentru vizitatori este de 4 ani, cu însoțitor adult.

Proiectul Planetariu Mobil Educațional este o inițiativă a Asociației Astronomice Pluto.

Evenimentul de la Cluj se va desfășura în parteneriat cu Cinematograful Dacia și Calendarul Magic.

Pentru mai multe detalii, vă invităm să accesați pagina de Facebook a evenimentului.

Știința 360 - 22 februarie 2024 - ALIAT și FDP Protagoniști în educație, Mai puternici împreună
Știință 22 Februarie 2024, 14:00

Mai puternici împreună este unul dintre cele 6 proiecte câștigătoare din cadrul apelului de...

Știință 22 Februarie 2024, 12:06

ȘTIINȚA 360 - 22 februarie 2024 - Puzzle-ul echilibrului. Adicțiile

“Echilibrul dintre corp, minte si spirit” este aproape un subiect tabu și cu greu putem să trasăm niște...

ȘTIINȚA 360 - 22 februarie 2024 - Puzzle-ul echilibrului. Adicțiile
Știința 360 - 21 februarie 2024 - Alexandra Tomescu: Nu există nici un obstacol ca să vorbești despre un abuz sexual!
Știință 21 Februarie 2024, 14:00

Important este ca abuzul să ajungă pe masa procurorului, mai spune  Alexandra Tomescu , Procuror la Parchetul...

ȘTIINȚA 360 - 21 februarie 2024 - CNAS vrea să facă o evaluare a stării de sănătate a românilor
Știință 21 Februarie 2024, 13:11

Casa Națională de Asigurări de Sănătate intenționează să facă o evaluare a stării de sănătate a populației. Anunțul a fost...

Știința 360 - 20 februarie 2024 - HIV Sibiu Dialogues, o tradiție (care) continuă
Știință 20 Februarie 2024, 14:00

HIV Sibiu Dialogues  (6-8 iunie a.c.,  https://www.hivonlinedialogues.ro/ ), o întâlnire...

Știința 360 - 20 februarie 2024 - Raportul de gardă: STUDIU. Zero cazuri de cancer de col uterin la femeile vaccinate împotriva HPV în 2008, în Scoția
Știință 20 Februarie 2024, 14:00

Este unul dintre subiectele de astăzi de la #raportuldegarda , cu dr. Marius Geantă , președintele InoMed ( www.ino-med.ro ).

Știința 360 - 20 februarie 2024 - SeaClear: O echipă de roboţi construită cu sprijin românesc, gata să curețe oceanul