Dimensiunea științifică a artei: Miruna Amza – EFECT de la Micro la Macro, expoziția din vitrina Hotelului Continental
9 December 2020
Știința 360 – UniHack
9 December 2020

Rezultate TIMSS 2019: România s-a clasat ultima din Europa la alfabetizarea științifică și numerică a elevilor de clasa a VIII-a. 22% dintre tineri sunt analfabeți numeric și științific

 

Marți, 8 decembrie 2020, specialiștii în științele educației și testare educațională de la Universitatea din București au prezentat, în cadrul unei conferințe de presă organizate online, rezultatele pentru România ale studiului „Tendințe în domeniul Studiilor Matematice și Științifice Internaționale” – TIMSS 2019 (clasa a VIII-a).
Conform rezultatelor studiului, elevii români de clasa a VIII-a sunt mai puțin competitivi la matematică și științe decât colegii lor europeni, obținând un scor de 479 de puncte la matematică și 470 la științe, față de media internațională de 500 de puncte. În 1995, elevii de clasa a opta obțineau 474 puncte la matematică și 471 la științe. Minimul istoric a fost înregistrat în 2007, când elevii români obțineau 458 de puncte la științe și apoi în 2011, an în care au obținut 458 de puncte la matematică.
Un alt rezultat relevant ne arată că România ocupă un loc fruntaș, al patrulea, la scorul obținut de fete în comparație cu cel obținut de băieți, 487 față de 471. În contextul în care pe plan internațional rezultatele băieților sunt mai bune decât ale fetelor în aceste domenii, rezultatul din România se înscrie în eforturile internaționale de realizare a unor sisteme echitabile de educație și instrucție.
În cursul lunii aprilie, specialiștii Universității din București vor oferi noi date, aprofundate, referitoare la rezultatele evaluării TIMSS 2019 pentru România.

Astăzi, la emisiunea ȘTIINȚA 360, comentează aceste rezultate și cauzele înregistrării lor prof. univ. dr. Lucian Ciolan, prorector al Universității din București și președinte al Asociației Române de Cercetare în Educație (ARCE), și prof. univ. dr. Dragoș Iliescu, cadru didactic la Facultatea de Psihologie și Științele Educației a Universității din București.