Bienala de gravură experimentală, cea de a 7 a ediție (IEEB7), a început în octombrie anul 2016. Au rămas mai puțin de 10 zile până la finalul acestui festival al artei contemporane unde, pe parcursul celor 4 luni, au expus 15 artiși români și străini .
Nu sunt foarte mulți artiștii care au în discursul lor o dimensiune științifică, pentru că nici cercetarea nu e la îndemâna oricui, este o zonă de nișă, , afirmă Olivia Nițiș.
Tema acestei ediții a bienalei s-a numit ”Istorii fabricate. Fapte și ficțiuni în istoria recentă”. Istoria orală și cea scrisă, documentele istorice, arhivele, pot fi create, interpretate sau manipulate, de la textele școlare, televiziune, radio și tabloide, până la publicații academice, satire sau wikileaks, de la serviciile secrete la arhive, și nu în ultimul rând de la critica de artă la istoria și teoria artei.
Ne vom referi la acest eveniment cultural în contextul emergenței între artă și tehnologie, între artă și știință.
Interviu cu Olivia Nițiș, curatoarea acestui eveniment.